Wanita "High class"

Wanita merupakan golongan yang sangat istimewa terhadap kaum adam. Hal ini disebabkan wanita merupakan sayap kiri terhadap golongan adam dalam semua perkara. Oleh itu sebagai wanita, kita haruslah menjaga sikap dan kelakuan kita supaya menjadi wanita yang berkualiti dan solehah.

Bagaimana mahu menjadi seorang wanita yang high class?

Antara cara untuk menjadi seorang wanita yang solehah dan juga ‘high class’ adalah dengan menutup aurat, jangan ditinggalkan solat lima waktu, tidak meninggalkan puasa ramadhan, menjaga maruah diri, menjaga pergaulan antara bukan muhrim, mentaati perintah suami, serta mentaati perintah Allah.

Wanita merupakan ujian kepada golongan Adam.Hal ini disebabkan wanita mempunyai tarikan tersendiri untuk menarik perhatian lelaki.

Sebagaimana pesanan Rasulullah S.A.W. fitnah wanita semakin besar setelah kewafatan Nya. Oleh itu, sebagai wanita kita perlu mngambil iktibar dan perlu mengelakkan diri sebelum menjadi sebuah fitnah dimana maruah diri akan tercemar sekiranya berlaku fitnah.

Selain itu juga, wanita high class juga perlu mngelakkan diri daripada bercinta sebelum kahwin. Syarat bercinta dalam Islam adalah perkahwinan. Sesungguhnya jodoh kita telah ditentukan oleh Allah.

Walaubagaimanapun kita perlu berusaha dengan berdoa dan bertawakkal kepada Allah supaya mendapat jodoh yang soleh supaya hidup kita bahagia di dunia dan di akhirat kelak. Sesunguhnya wanita yang baik itu untuk lelaki yang baik.

Secara konklusinya, untuk menjadi wanita high class kita perlu untuk menjaga iman kita. Sesungguhnya cinta kepada Allah adalah cinta paling tinggi dan paling manis dimana Allah tidak pernah mengecewakan hamba Nya dalam kehidupan.

Sebelum mencari cinta kaum Adam, jadilah seorang wanita yang mentaati ibu bapa, Rasulullah SAW dan Allah SWT. Serahkanlah hidup kita kepada Allah supaya dapat hidup bahagia di dunia dan di akhirat.

Oleh:

Nurul Fitrah b Abdul Rahim
Ahli PEMBINA UPM

sumber: forum wanita high class

0 komen:

Catat Ulasan